Reklama

Mercedes V-klasa i EQV – wersje po liftingu od 2024 roku

Mercedes V-klasa i EQV – wersje po liftingu od 2024 roku

Mercedes-Benz zaprezentował odświeżoną V-klasę i jej elektryczny wariant EQV. Pierwsze sztuki mają wejść do produkcji w I kwartale 2024 roku.

Marka Mercedes-Benz Vans po raz kolejny poddała modernizacji swojego najbardziej luksusowego minibusa, który w ofercie jest od 2014 roku.

Wcześniej, bo w 2019 roku przeprowadzono lifting połączony z wprowadzeniem 2-litrowego wysokoprężnego silnika OM654 do oferty.

Reklama

Teraz odświeżona po raz kolejny V-klasa oraz elektryczna wersja EQV pojawić się ma w produkcji w hiszpańskich zakładach w Vitorii pod koniec I kwartału 2024 roku wraz ze zmodernizowanym przy okazji Vito i eVito.

Odmłodzona „V-ka” ma mieć teraz przeprojektowany pas przedni. W zależności od linii wyposażenia, osłona chłodnicy EQV, V-klasy oraz kamperów z linii Marco Polo może otrzymać listwę świetlną LED. Do tego w topowym wariancie Exclusive po raz pierwszy na masce pojawi się pionowa 5-ramienna gwiazda Mercedesa.

Przeprojektowany zderzak, nowe reflektory i większy grill – to tylko część zmian w V-klasie na rok modelowy 2024. Klienci wybierać będą mogli wśród 5 nowych lakierów nadwozia i 5 nowych wzorów obręczy ze stopów lekkich.

Warto dodać, że na liście wyposażenia (w serii lub opcji) znajdziemy adaptacyjne przednie reflektory MULTIBEAM LED wykorzystujące 84 diody, z czego każda z nich jest sterowana indywidualnie. Z tyłu natomiast pojawiły się przeprojektowane światła LED z przyciemnionym konturem.

Nowa deska rozdzielcza z szybszym systemem MBUX

Mercedes-Benz V-klasa wraz z EQV otrzymają inną deskę rozdzielczą wyposażoną już w pełni cyfrowe zestawy wskaźników. Po raz pierwszy w luksusowych minibusach Mercedesa montowane będą dwa panoramiczne wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala a układ infotainment MBUX (z ang. Mercedes-Benz User Experience). Do tego pojawiła się nowa kierownica a klienci będą mogli wybrać spośród aż 64 kolorów oświetlenia ambientowego wnętrza.

System informacyjno-rozrywkowy MBUX otrzymał rozszerzone funkcje, w tym możliwość strumieniowania muzyki, czy nawigację z rozszerzoną rzeczywistością.

Wyposażenie fabryczne każdej V-klasy, EQV i Marco Polo obejmować ma teraz układ ATTENTION ASSIST, asystenta świateł drogowych z czujnikiem deszczu, aktywnego asystenta utrzymywania odległości DISTRONIC, aktywnego asystenta hamowania z funkcją ruchu poprzecznego, asystenta martwego pola, aktywnego asystenta utrzymania pasa ruchu. W serii pojawi się też inteligentny asystent ograniczenia prędkości oraz pakiet ułatwiający parkowanie.

W przypadku odświeżonej „EQV-ki” dostępna ma być usługa cyfrowa Mercedes me Charge, która w przyszłości obejmie także nowego eVito.

Mercedes me Charge pozwala europejskim klientom ładować i płacić wyjątkowo szybko i wygodnie na kompatybilnych stacjach – manualne uwierzytelnianie nie jest konieczne, ponieważ stacja komunikuje się bezpośrednio z pojazdem za pomocą kabla wykorzystywanego do ładowania pojazdu.

Co istotne, wszystkie modele po liftingu mają być standardowo wyposażone w drzwi przesuwne po lewej stronie pojazdu.

W oficjalnym komunikacie nie podano żadnych danych dotyczących silników, a to oznaczać może, że nie należy się spodziewać żadnych zmian w tej materii. Czyli spalinowe warianty dalej będą napędzane turbodieslami z serii OM 654 o mocach 163 KM, 190 KM i 237 KM. Z kolei EQV elektrycznym silnikiem generuje 204 KM.

Źródło zdjęć: Mercedes-Benz

Podziel się: