Mercedes Vario 814D ważył prawie 10 ton przy 3500 kg DMC

Mercedes Vario 814D ważył prawie 10 ton przy 3500 kg DMC

Zatrzymany przez szczecińskich inspektorów ITD Mercedes Vario 814D ważył prawie 10 ton przy 3500 kg DMC, chociaż z fabryki wychodziły o tonażu od 4,8 tony.

Na początek krótki rys historyczny: Vario – będący następcą modelu T2- produkowany był latach 1996-2013 w niemieckich zakładach w Ludwigsfelde.

Fabrycznie pojazd ten występował z dopuszczalną masą całkowitą od 4,8 tony do 7,49 tony. Najcięższe odmiany oznaczane były jako „osiemsetki”, czyli np. model 814 D to Vario z DMC na poziomie 7490 kg i silnikiem o mocy zbliżonej do 140 KM (dokładnie miał 136 KM).

Reklama

Zobacz też: Używany: Mercedes Sprinter 308 CDI – pocztowiec (zdjęcia)

Zatrzymany w czwartek 1 sierpnia przez „Krokodyli” na wylotówce ze Szczecina w stronę Stargardu Mercedes Vario przewoził napoje.

Po sprawdzeniu wagi okazało się, iż waży on 9550 kg a na tylną oś naciskało 6,75 tony! Co ciekawsze, biało-zielony Mercedes zarejestrowany był na 3500 kg DMC, co potwierdzała zarówno tabliczka znamionowa na aucie, jak i informacje uzyskane w Centralnej Ewidencji Pojazdów.

Pomimo tego, że kontrolowane Vario było 7-5-tonówką zarejestrowaną na 3,5 tony, inspektorzy ze Szczecina zadecydowali o wystawieniu 500-złotowego mandatu i nakazie przeładowania nadmiaru towaru.

Zobacz też: Iveco Daily na pusto ważyło 3,9 tony – ITD zatrzymała dowód

Trochę to dziwne, bo z jednej strony Inspekcja Transportu Drogowego ciągle wspomina o tym, że 3,5-tonowe busy bardzo często jeżdżą przeładowane, ale poza wyłapywaniem poszczególnych sztuk i wystawianiem mandatów (od 20 do 500 złotych), chyba nie mają pomysłu, co z nimi zrobić.

A przecież na oko widać, że takie Vario nie waży 2780 kg (DMC pomniejszone o 720 kg ładowności tej „814-tki”). Tym bardziej to dziwi, bo niektórzy inspektorzy zatrzymują dowód rejestracyjny i kierują takie auto na ponowne badania do diagnosty. Powód? Różnice w dowodzie rejestracyjny a stan faktyczny lub podejrzenie uszkodzenia konstrukcji pojazdu z uwagi na znaczące przeładowanie…

Źródło zdjęć: WITD Szczecin

Podziel się: