Reklama

Mercedes Vito 2020 – silniki OM 654 i nowe systemy bezpieczeństwa

Mercedes Vito 2020 – silniki OM 654 i nowe systemy bezpieczeństwa

Tak wygląda odświeżony Mercedes Vito 2020 – silniki OM 654 i nowe systemy bezpieczeństwa to część elementów wprowadzonych w ramach faceliftingu.

Wszystko na to wskazuje, że z oferty Vito zniknęła najkrótsza odmiana kompakt. Na zdjęciu obok Mercedes Vito Tourer 2020 o długości nadwozia 5140 mm i z rozstawem osi 3200 mm.

Rewolucyjny, rozpoczynający na nowo historię tego modelu – tego na pewno nie można napisać o odświeżonym Vito 2020.

Produkowany od 2014 roku Mercedes-Benz Vito (typoszereg W447) doczekał się kuracji odmładzającej, bo termin facelifting nie do końca tutaj pasuje. 😉

We wtorek 10 marca oficjalnie podano szczegóły dotyczące wprowadzonych modyfikacji w W447.

Niemniej, czego nie napisano wprost, z dotychczasowych wariantów nadwoziowych nie ma już najkrótszej odmiany kompakt (długość 4895 mm, rozstaw osi 3200 mm).

Zobacz też: Ford Transit Custom – pierwsza jazda miękką hybrydą (wideo, zdjęcia)

Czarna osłona chłodnicy może być też ozdobiona trzema poziomymi chromowanymi listwami.

Jak wynika z oficjalnych materiałów Mercedes Vito 2020 będzie dostępny wyłącznie z nadwoziem long (długość 5140  mm, rozstaw osi 3200 mm) oraz extra long (długość 5370 mm, rozstaw osi 3430 mm).

Styliści Mercedesa delikatnie przeprojektowali grill i trójramienną gwiazdę umieszczoną centralnie na osłonie chłodnicy.

We wnętrzu pojawiły się znane z V-klasy nowe “turbinowe” wloty nawiewów. Ponadto dotychczasowy materiał na fotelach “Tunja” zastąpiony został przez inny o nie mniej fantazyjnej nazwie “Caluma”.

Zobacz też: Test: Mercedes-Benz V300d 4MATIC – S-klasa w busie (wideo, zdjęcia)

W Vito 2020 systemy Audio 30 i Audio 40 wyświetlać mogą obraz z tylnej kamery cofania 180°. Podobno sygnał z kamery teraz przesyłany jest cyfrowo, co gwarantować ma ostrzejszy niż kiedykolwiek obraz na monitorze.

W komunikacie prasowym nie znalazłem też żadnej wzmianki o systemie multimedialnym MBUX, który dostępny jest już w Sprinterze III.

Odświeżona “447-ka” otrzymała już od bazowego systemu Audio 10 możliwość odbioru cyfrowego radia oraz umożliwia połączanie się ze smartfonem poprzez Bluetooth.

Natomiast dostęne systemy multimedialne Audio 30 oraz Audio 40 wyposażone zostały w 7-calowy ekran dotykowy umożliwiający integrację ze smartfonem za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto.

Dodatkowo łącząc system Audio 40 z usługami Mercedes PRO Connect, można – po raz pierwszy w Vito – uzyskać nawigację z bieżącymi informacjami o ruchu drogowym.

Gama silnikowa Vito po faceliftingu – moce od 102 do 239 KM

Tak jak dotychczas Mercedes-Benz Vito będzie dostępny z napędem FWD, RWD oraz 4×4. Wyłącznie przednionapędowe wersje występują z 6-biegową manualną skrzynią – reszta silników zblokowana została z “automatem.”

Dotychczas stosowany turbodiesel OM 651 o pojemności 2143 ccm całkowicie znika z gamy silnikowej Mercedesa Vito 2020.

Zastępuje go konstrukcja OM 654, którą już oferowano od 2019 roku w tym modelu, ale wyłącznie z homologacją osobową M1.

Po modernizacji gama silnikowa składać się ma dalej z jednostki Renault o pojemności 1749 ccm i mocach 102 KM (Vito 110 CDI) oraz 136 KM (Vito 114 CDI), ale te turbodiesle dalej będą występować wyłącznie w przednionapędowych wersjach.

Z kolei tylnonapędowe odmiany Vito 2020 oraz auta z napędem 4×4 będą miały pod maską już jednostkę 1951 ccm OM 654 o mocach od 136 KM (Vito 114 CDI), poprzez 163 KM (Vito 116 CDI) kończąc na 190-konnych silnikach (Vito 119 CDI).

Co istotne, każdy 2-litrowy silnik występuje z 9-stopniowym “automatem”  9G-TRONIC, kóry zastąpił dotychczas stosowaną przekładnię 7G-TRONIC.

Natomiast wszystkie Vito FWD dostępne będą wyłącznie z 6-biegowymi manualnymi skrzyniami biegów.

Zobacz też: Mercedes-Benz eVito testowany na Lotnisku Chopina w Warszawie

Na stacji szybkiego ładowania można podładować litowo-jonowe baterie eVito Tourer z poziomu od 10% do 80% w czasie poniżej 45 minut. Tak przynajmniej twierdzą ludzie z Mercedesa.

Warto dodać, że w dla Vito Tourera oraz Vito Mixto (fabryczna brygadówka z homologacją M1) dostępny będzie także Vito 124 CDI.

W tym wypadku 2-litrowy silnik konstrukcji Mercedesa generuje 239 KM oraz 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który dzięki funkcji overtorque potrafi chwilowo dostarczyć kolejne 30 niutonometrów.

Takie Vito 124 CDI przyspieszać ma do “setki” w 7,9 sekundy a jego prędkość maksymalna dochodzić ma do 210 km/h.

Uzupełnieniem oferty jest furgon eVito oraz mieszczący do 9 osób eVito Tourer – oba elektryczne warianty występować mogą z nadwoziem long i extra long.

O ile jednak bezemisyjna “blaszka” napędzana dalej ma być 115-konnym elektrycznym silnikiem, to pasażerskie eVito Tourer otrzymał mocniejszy zestaw napędowy o mocy 204 KM i zasięgu do 421 kilometrów!

Dodatkowe układy bezpieczeństwa

Dotychczas Mercedes-Benz Vito oferował 10 systemów asystujących kierowcy. Teraz na liście wyposażenia pojawiły się kolejne rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów.

Wyświetlacz TFT LCD o rozdzielczości 1600 x 320 pikseli wyświetlający widok za autem bardzo ułatwi cofanie furgonem.

Jednym z nich jest aktywny asystent hamowania, który potrafi poza ostrzeżeniem wizualnym i dźwiękowym sam rozpocząć spowalnianie pojazdu przed jadącym przed nami samochodem, stojącą nieruchomo przeszkodą a nawet pieszym.

Z kolei zastosowany po raz pierwszy w VIto 2020 układ Distronic pozwala zachować bezpieczną odległość na autostradzie czy odpowiednio zwalniając za jadącym przed nami autem a jeżeli będzie to już możliwe, przyspieszając do ustalonej wcześniej przez kierowcę prędkości.

Wyświetlacz w wewnętrznym lusterku z widokiem z tylnej kamery cofania to kolejna nowość wprowadzona do W447 w ramach modernizacji.  Obraz HDR z zamontowanej przesyłany jest okna do wyświetlacza w lustrze, z którego można także korzystać w konwencjonalny sposób.

Źródło zdjęć: Mercedes-Benz

Komentarze