Francuski koncern PSA Group ogłosił 6 marca 2017 roku, że przejmuje od General Motors marki Opel/Vauxhall. Wartość transakcji to 2,2 miliarda euro.
Wykupienie od koncernu GM marek Opel i Vauxhall (sprzedawanej przede wszystkim w Wielkiej Brytanii) oznacza, że PSA stanie się drugim po grupie Volkswagena największym producentem samochodów w Europie. Zakup sfinalizowany ma być do końca 2017 roku.
Zobacz też: Używany Opel Movano B 2.3 CDTI 125 KM – zdrowy dwulatek (zdjęcia)
Co to przejęcie oznacza dla rynku pojazdów użytkowych do 3,5 tony? W najbliższych miesiącach raczej nie dojdzie do żadnych spektakularnych zmian, ale w okresie kilku najbliższych lat segment samochodów dostawczych czeka kilka nowości.
Po pierwsze Opel/Vauxhall, jako marki zależne od nowych francuskich właścicieli raczej na pewno zrezygnują ze współpracy z Renault przy produkcji następcy modeli Movano i Vivaro.
Wydaje się najbardziej prawdopodobne, że kolejna już generacja Movano typoszeregu C nie będzie produkowana we francuskich zakładach Renault w Batilly.
Zobacz też: Test: Opel Combo Tour Van 1.6 CDTI – z homologacją N1 (zdjęcia, wideo)
Podobnie może być z Vivaro, które powstaje aktualnie we francuskiej fabryce w Sandouville oraz jako Vauxhall Vivaro w zakładzie GM w Luton.
Jeżeli chodzi natomiast o najmniejszego z gamy pojazdów użytkowych Opla to wszystko jest już jasne od dawna.
Aktualnie Combo E wytwarzane jest w tureckiej fabryce Tofas wspólnie z Fiatem Doblò, ale od kwietnia 2015 roku wiadomo, że kolejne generacje Citroëna Berlingo i Peugeota Partnera będą produkowane wspólnie z Oplem Combo E w hiszpańskich zakładach PSA w Vigo.
Źródło zdjęć: Opel, PSA