W lipcu 2019 roku zarejestrowano w Polsce 5732 egzemplarzy nowych dostawczaków. Najpopularniejsze wśród nich modele to Master, Ducato i Sprinter.
Jak informuje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego od początku stycznia do końca lipca 2019 roku oddano polskim klientom 40 794 egzemplarzy nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony DMC. W samym tylko lipcu zarejestrowano 5732 sztuki lekkich aut użytkowych.
Zobacz też: Rejestracje nowych pojazdów dostawczych – czerwiec 2019
W porównaniu do lipca ubiegłego roku to jedynie wzrost na poziomie 1% (5673 szt.), co eksperci PZPM tłumaczą niestabilnością rynku. Niemniej z ich analizy wynika, że dwucyfrowe wzrosty mogą pojawić się jeszcze w sierpniu.
Wtedy to kończy się ważność homologacji Euro 6b, c i d dla pojazdów z kategorii N1.
W lipcowym TOP 10 najpopularniejszą marką pojazdów dostawczych był Fiat (988 szt.) przed Renault (787 szt.) oraz Volkswagenem (634 szt.) Fordem (583 szt.), Peugeotem (561 szt.)
Na kolejnych miejscach znalazły się dostawczaki marki Mercedes-Benz (531 szt.), Citroen (348 szt.), Iveco (328 szt.), Opel (326 szt.) oraz Dacia (211 szt.).
Zobacz też: Toyota Professional – nowa marka na rynku aut dostawczych
Z kolei TOP 10 poszczególnych modeli przedstawia się w lipcu następująco. Na pierwszym miejscu znalazło się Renault Master (576 szt.) wyprzedzając Fiata Ducato (504 szt.). Na trzeciej pozycji uplasował się Mercedes Sprinter (422 szt.) przed Peugeotem Boxerem (331 szt.), a nawet Iveco Daily (328 szt.).
Modelowy ranking zamyka w lipcu Fiat Doblo (269 szt.), Volkswagen Crafter (245 szt.) oraz dawno niewidziany w zestawieniu Volkswagen Transporter (213 szt.), który minimalnie wyprzedził Dacię Dokker (210 szt.) i Citroena Jumpera (196 szt.).
Źródło zdjęcia: Mercedes-Benz