Reklama

 

Renault Kangoo Van E-TECH z zasięgiem do 300 km

Renault Kangoo Van E-TECH z zasięgiem do 300 km

Wiosną 2022 roku pojawi się Renault Kangoo Van E-TECH. Elektryczną furgonetkę z zasięgiem do 300 km wyposażono w ładowarkę o mocy 11 kW.

Gniazdo ładowania Kangoo Van E-TECH znajduje się za otwieranym emblematem na atrapie osłony chłodnicy.

Na targach SOLUTRANS w Lyonie, które odbędą się w dniach 16-20 listopada 2021 roku, swoją premierę będzie mieć Kangoo Van E-TECH.

Mała miejska furgonetka już w standardzie posiadać ma ładowarkę pokładową o mocy 11 kW, dzięki czemu uzupełnienie energii od 15% do 100% zająć powinno 3 godziny i 50 minut.

Elektryczny “Kangur” z taką ładowarką będzie mieć pasywny układ chłodzenia.

W przypadku opcjonalnej ładowarki 22 kW z prądem zmiennym lub w połączeniu z możliwością ładowania prądem stałym 80 kW układ chłodzenia wspomagany będzie już cieczą.

Zobacz też: Wodorowe Renault Master Van H2-TECH na rynku od 2022 roku

Tak wyglądać ma zestaw wskaźników elektrycznego Renault Kangoo Van E-TECH.

Elektryczny silnik o mocy 90 kW/122 KM generuje 245 Nm. Taka wydajna jednostka napędowa w połączeniu z litowo-jonowym zestawem akumulatorów o pojemności 45 kWh pozwalać ma na przejechanie do 300 kilometrów (dane w trakcie homologacji według cyklu WLTP).

W połączeniu z ładowarką pokładową 22 kW występuje pompa ciepła a w opcji znalazły się także podgrzewane siedzenia i kierownica.

Co ciekawe, kierowca będzie miał do dyspozycji 3 tryby rekuperacji w tym Sailing (ograniczone odzyskiwanie energii do jazdy na autostradach i trasach szybkiego ruchu, Drive (domyślny tryb; przy puszczeniu pedału gazu daje podobne odczucie hamowania jak w samochodzie z silnikiem spalinowym) oraz Brake (maksymalny odzysk energii).

Ponadto kierowca może wybrać jeden z 6 programów jazdy w tym tryb Eco do jazdy z niewielkimi obciążeniami, który gwarantuje najlepsze zasięgi.

Nowe Renault Kangoo Van E-TECH Elektryczne ma takie same parametry ładowności i napędu jak jego odpowiednik z silnikiem spalinowym. Kubatura przedziału ładunkowego sięgać ma 3,3 m3 oraz 3,9 m3 dla wariantu L1 ze składaną przegrodą aż do 4,9 m3 w wersji L2 (będzie dostępna w późniejszym terminie).

Zobacz też: Mercedes-Benz Citan II – pierwsza jazda testowa (wideo, zdjęcia)

Ładowność dochodzić ma do 600 kg w wariantach z nadwoziem L1 oraz do 800 kg w wersji przedłużonej a na haku będzie można holować przyczepy o masie do 1500 kg.

Produkcja bezemisyjnego “Kangura” odbywa się będzie we francuskich zakładach Maubeuge, gdzie poza spalinowymi Renault Kangoo III odbywa się montaż bliźniaczych konstrukcyjnie modeli Mercedes Citan II oraz Nissan Townstar – oba te auta również będą korzystać z rozwiązań zastosowanych w elektrycznej furgonetce Renault.

Źródło zdjęć: Renault

Komentarze