Generalna Dyrekcja Ruchu Drogowego zapowiedziała, że nowe przepisy zostaną wprowadzone jeszcze w tym miesiącu.
We wtorek 3 listopada na konferencji prasowej Pere Navarro, szef Dirección General de Tráfico (z hiszp. Generalna Dyrekcja Ruchu Drogowego) zapowiedział, że w Hiszpanii wprowadzone zostaną przepisy zwiększające uprawnienia prawa jazdy kategorii.
Zobacz też: Busy z DMC do 4250 kg na prawo jazdy kategorii B od maja 2021 roku
Chodzi o zwiększenie dopuszczalnej masy całkowitej elektrycznych pojazdów dostawczych z 3500 do 4250 kg.
Zwiększenie DMC dla lekkich użytkowych pojazdów na prąd ma przyczynić się do zniwelowania ciężkich baterii ograniczających w stosunku do napędzanych spalinowymi silnikami vanów.
Przy okazji dyrektor Dirección General de Tráfico przytoczył kilka ciekawych danych dotyczących samochodów dostawczych poruszających się po hiszpańskich drogach.
Zobacz też: Dostawczaki w Barcelonie – dostawczakiem.pl z wizytą w Katalonii
Pojazdy dostawcze stanowią 7% wszystkich samochodów zarejestrowanych w Hiszpanii, a w 2019 roku z ich udziałem doszło do wypadków, w których zginęło 80 osób.
Co ciekawe, 70% lekkich pojazdów użytkowych do 3,5 tony DMC uczestniczących w wypadkach śmiertelnych miało więcej niż 10 lat.
Jak poinformował szef DGT, aż 28% zabitych w wypadkach samochodów dostawczych nie miało zapiętych pasów bezpieczeństwa, ale gdyby ich użyli, połowa lub więcej osób mogła by żyć.
Dyrektor Dirección General de Tráfico podkreślił też jak ważny jest sektor transportu i logistyki, szczególnie w okresie pandemii koronawirusa. W Hiszpanii ten sektor gospodarki wypracowuje 6% produktu krajowego brutto (PKB) Hiszpanii i daje pracę ponad 800 000 osobom.