Lokalna dystrybucja spożywki – 75% wagi na tylnej osi busa

Lokalna dystrybucja spożywki – 75% wagi na tylnej osi busa

Tak ciągle wygląda lokalna dystrybucja artykułów spożywczych. W jednym ze zważonych busów aż 75% wagi spoczywało na tylnej osi.

W poniedziałek 1 sierpnia zachodniopomorscy inspektorzy ITD zatrzymali do ważenia zarejestrowane na 3500 kg DMC Iveco Daily.

Przewożące artykuły spożywcze ze Szczecina do Stargardu auto było mocno przeciążone – pomiar na wagach ITD wykazał 7600 kg, z czego aż 5750 kg naciskało tylko na tylną oś pojazdu.

Reklama

Zobacz też: Renault Kangoo Van E-TECH od 132 400 zł netto. Bez klimy i radia

Oczywiście „Krokodyle” nałożyli na prowadzącego przeładowanego busa mandat karny oraz wydali zakaz dalszej jazdy do czasu przeładowania nadmiaru towaru.

Jakby tego było mało inspektorzy ITD stwierdzili usterki stanu technicznego kontrolowanego Iveco Daily, czego skutkiem było zatrzymanie dowód rejestracyjnego pojazdu.

Powyższy przykład pokazuje, że jeżdżące w lokalnej dystrybucji samochody są narażone na skrajnie niekorzystne warunki eksploatacji i samo rozmieszczenie kilku ton bliżej tylnej osi może w konsekwencji spowodować m.in. urwanie szpilek mocujących koła, pęknięcie opon a wręcz trwałe uszkodzenie elementów konstrukcyjnych pojazdu i samej zabudowy.

Źródło zdjęć: WITD Szczecin

Podziel się:
1

Odpowiedzi

Napisz tu swoją opinię

  1. Sze

    Zasady jazdy na dystrybucji:
    1. Zawsze w pełni wykorzystane miejsce. Masz 8 palet, bierz 8 palet.
    2. Miejsce paletowe jest od podłogi do sufitu
    3. Układaj towar według kolejności rozładunku.
    4. Miarą przeładowania jest amortyzator. Auto nie obciera o asfalt- można jechać 😆
    Jeździłem w dystrybucji, załadowali mi na auto ponad 5t i myśleli, że pojadę. Już tam nie pracuję.
    Niektórzy ładują po 9 t (!) i tak wygląda każdy dzień.

Komentarze zamknięte.