Reklama

Test: Mercedes eVito – do miejskiej logistyki (wideo, zdjęcia)

Test: Mercedes eVito – do miejskiej logistyki (wideo, zdjęcia)

Co ważne, te wszystkie niutonometry dostępne są w zasadzie od pierwszych obrotów kół. Jest to bardzo istotne zwłaszcza podczas miejskiej eksploatacji.

W końcu w ciągu kilku godzin jazdy po Warszawie musiałem włączyć się do ruchu kilkadziesiąt razy, a stała i wysoka wartość momentu obrotowego eVito bardzo ułatwiała to zadanie.

Reklama

Elektryczny silnik asynchroniczny współpracuje z przekładnią automatyczną o stałym przełożeniu. Takie połączenie sprawia, że jazda bezemisyjnym W447 jest po prostu łatwa i przyjemna.

Kierowca, zwłaszcza ten mniej doświadczony, nie musi wprowadzać silnika w odpowiedni zakres obrotów, aby przełączyć w odpowiednim momencie bieg.

Dzięki temu prowadzący elektrycznego vana może w 100% skupić się na drodze i najbliższym jej otoczeniu. Dochodzi do tego kwestia ciszy, bowiem taki eVito nie męczy wyjącym i wibrującym silnikiem, co także ma niemały wpływ na zmęczenie a w konsekwencji koncentrację kierowcy.

Zobacz też: Test: Mercedes eVito Tourer – elektryczny minibus (wideo, zdjęcia)

Mercedes eVito oferuje najbardziej rozbudowany sytem rekuperacji w segmencie średniej wielkości pojazdów dostawczych.

Warto również wspomnieć o 4-stopniowym systemie rekuperacji. Do jego obsługi używa się łopatek przy kierownicy.

Po lewej stronie wciskając łopatkę z oznaczeniem „-” zwiększamy skuteczność rekuperacji, a co za tym idzie szybciej też spowalniamy auto.

W najbardziej efektywnym trybie D- możemy uzyskać opóźnienia w granicach -1,5 m/s².

Jeżeli jednak pojazdy przed nami zaczną ruszać spod świateł, możemy kliknąć prawą łopatkę „+” i płynnie przejść przez kolejny tryb D (-1,0 m/s²), a potem do D+ (-0,5 m/s²), aby na programie D++ uzyskać swobodne toczenie (0 m/s²).

Dzięki takiemu rozwiązaniu można w zasadzie ograniczyć używanie hamulców do tylko awaryjnych sytuacji czy całkowitego zatrzymania.

Taki system rekuperacji pozwala nie tylko odzyskiwać energię doładowując akumulator, ale także ogranicza zużycie klocków i tarcz hamulcowych a przy okazji zmniejsza emisję pyłów PM 2,5 oraz PM 10 z okładzin, a to właśnie te cząsteczki są najbardziej szkodliwe dla człowieka.

Zestaw baterii z trzech pojedynczych akumulatorów litowo-jonowych umieszczono pod podłogą eVito. Ich pojemność użytkowa to 35 kWh i według deklaracji producenta możliwy do osiągnięcia zasięg dochodzić może do 150 kilometrów.

Podziel się: