Plastiki użyte do wykończenia wnętrza może są i twarde, ale za to zostały dobrze spasowanie i można je bardzo łatwo wyczyścić.
W chłodniejsze dni przyda się też seryjne ogrzewanie fotela kierowcy czy montowana fabrycznie pompa ciepła.
A skoro już mowa o ogrzewaniu: dzięki wstępnej klimatyzacji „odpinając” samochód od punktu ładowania mamy zapewnione ogrzanie baterii do temperatury roboczej a przy okazji schłodzone lub podgrzane wnętrze kabiny, co oznacza brak konieczności skrobania zaszronionych szyb.
W efekcie zarówno w czasie zimy jak i gorącego lata już od pierwszych kilometrów kierowca ma zapewniony dużo wyższy komfort jazdy niż w przypadku konwencjonalnego spalinowego silnika.
eVito – wymiary i pojemność ładowni
Ładownia elektrycznego eVito nie różni się gabarytami od spalinowego odpowiednika.
Pojemność paki wynosi 6,0 m³ a jej długość to 2290 mm lub maksymalnie 2831 mm licząc przy samej podłodze, bowiem należy pamiętać, że ściana grodziowa nieco „wchodzi” w ładownię.
Wysokość ładowni to 1392 mm a szerokość paki eVito W447 dochodzi do 1685 mm oraz 1270 mm pomiędzy nadkolami.
Fabrycznie montowane prawe drzwi przesuwne mają otwór o szerokości 961 mm szerokości i 1252 mm wysokości, co oznacza, że możliwy jest boczny załadunek europalety wózkiem widłowym.
Zobacz też: Elektryczne Mercedesy eSprinter i eVito wchodzą na polski rynek
Elektryczny eVito w wersji długiej dostępny jest z DMC na poziomie 3200 kg z czego maksymalna ładowność – jak podaje na stronie internetowej Mercedes – przekraczać może 1000 kg.
Według oficjalnych danych próg załadunkowy znajduje się 606 mm nad podłożem, co jest dobrym wynikiem.
Warto bowiem pamiętać, że chociażby tylko po kilkudziesięciu wejściach dziennie po przesyłki do ładowni każde kolejne podniesienie nogi o chociażby milimetr wyżej może być uciążliwe.
Elektryczny napęd w dostawach ostatniej mili
Stosowane powszechnie w kurierce turbodiesle mają ciężkie życie. Typowo miejska eksploatacja ma destruktywny wpływ na wiele podzespołów, których naprawa lub wymiana jest zazwyczaj bardzo kosztowna.
Zapchany DPF, awarie układu SCR związane z dawkowaniem płynu AdBlue, do tego problemy z „dwumasą”, rozrusznikiem czy turbosprężarką – to tylko pierwsze z brzegu argumenty świadczące o tym, że nowoczesne wysokoprężne jednostki napędowe źle znoszą jazdę na krótkich odcinkach.
Elektryczny silnik pozbawiony jest tych wszystkich wymienionych wyżej podzespołów. Mercedes-Benz eVito posiada zespół napędowy o mocy 85 kW/116 KM a jego maksymalny moment obrotowy dochodzi do 295 Nm.