Opel zaprezentował Movano 2021 – konstrukcja auta oraz silniki 2.2 o mocy od 120 do 165 KM znane są już z Citroena Jumpera i Peugeota Boxera.
Dzisiaj Opel oficjalnie pokazał, jak wyglądać będzie najnowsze wcielenie Movano C oraz podzielił się szczegółami dotyczącymi danych technicznych jednostek napędowych czy elementami wyposażenia, które pojawią się w największym z gamy dostawczakiem.
O tym, że konstrukcyjnie Movano C będzie bazować na Ducato/Boxerze/Jumperze pisałem już w lutym 2019 roku (zachęcam do kliknięcia w link poniżej).
Oznacza to, że najnowsze wcielenie Movano będzie korzystać z konstrukcji, która pojawiła się na rynku w 2006 roku. Jest to o tyle ciekawe, że Opel Movano B (klon Renault Master III generacji) to konstrukcja z początku 2010 roku.
Nowy Movano C oferowany będzie z dopuszczalną masą całkowitą od 2,8 do 4,0 ton. Klienci będą mogli wybrać podwozia do zabudowy z jedną lub podwójną kabiną do zabudowy, ale także platformę do zabudowy czy furgony od L1H1 (8 m3) do L4H3 (17 m3).
Zobacz też: Opel Movano C bliźniakiem Fiata Ducato – kolejny klon z fabryki SEVEL
Ze swojej strony mogę stwierdzić, że obszerna kabina dotychczas oferowanego busa Opla zostałą zastąpiona na mniejszą z znaną Ducato/Jumpera/Boxera.
W ramach oszczędności projektanci pod nadzorem księgowych pozwolili sobie tylko na zmianę logotypu na kierownicy i kilku innych mało wyróżniających Movano zmianach w kabinie.
Opel Movano 2021 otrzymał jednostki napędowe znane dotychczas z koncernu PSA o pojemności 2.2, które występują w wersjach 120 KM/300 Nm, 140 KM/340 Nm oraz 165 KM/370 Nm.
Zobacz też: Peugeot Boxer 2019 – silnik 2.2 BlueHDi oraz nowi asystenci
Z 4-cylindrowymi turbodieslami zblokowano manualne 6-biegowe manualne skrzynie. W ofercie pojawi się także w pełni elektryczny Movano-e z silnikiem o mocy 122 KM i momentem obrotowym dochodzącym do 260 Nm.
Bezemisyjne Movano-e ma oferować zasięgi do 117 kilometrów przy mniejszej baterii 37 kWh albo 224 km przy większym zestawie 70 kWh (dane według cyklu WLTP).
Odziedziczony również z Jumpera i Boxera elektryczny zestaw napędowy można ładować z domowego gniazdka 230V, poprzez stacje Wall Box o mocy 22 kW do 50 kW przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki.
Zobacz też: Fiat Ducato 2021 z nowymi silnikami Multijet3 2184 ccm
Najprawdopodobniej scenariusz na dostawcze czworaczki z koncernu Stellantis jest taki, że we Włoszech dalej będzie produkowany Fiat Ducato z silnikiem o pojemności 2184 ccm a w nowej fabryce w Gliwicach wyjeżdżać będą od II kwartału 2022 roku Jumpery, Boxery i Movano z jednostkami z PSA. Ale oczywiście to tylko moje domysły.
Źródło zdjęć: Opel