Reklama

Opel Movano 2021 – silniki 2.2 o mocy od 120 do 165 KM

Opel Movano 2021 – silniki 2.2 o mocy od 120 do 165 KM

Opel zaprezentował Movano 2021 – konstrukcja auta oraz silniki 2.2 o mocy od 120 do 165 KM znane są już z Citroena Jumpera i Peugeota Boxera.

Opel Movano C będzie dostępne z DMC od 2,8 do 4,0 ton. W wersji z ciężarową homologacją N2 oferuje maksymalną dopuszczalną ładowność to 2,1 tony.

Dzisiaj Opel oficjalnie pokazał, jak wyglądać będzie najnowsze wcielenie Movano C oraz podzielił się szczegółami dotyczącymi danych technicznych jednostek napędowych czy elementami wyposażenia, które pojawią się w największym z gamy dostawczakiem.

O tym, że konstrukcyjnie Movano C będzie bazować na Ducato/Boxerze/Jumperze pisałem już w lutym 2019 roku (zachęcam do kliknięcia w link poniżej).

Oznacza to, że najnowsze wcielenie Movano będzie korzystać z konstrukcji, która pojawiła się na rynku w 2006 roku. Jest to o tyle ciekawe, że Opel Movano B (klon Renault Master III generacji) to konstrukcja z początku 2010 roku.

Nowy Movano C oferowany będzie z dopuszczalną masą całkowitą od 2,8 do 4,0 ton. Klienci będą mogli wybrać podwozia do zabudowy z jedną lub podwójną kabiną do zabudowy, ale także platformę do zabudowy czy furgony od L1H1 (8 m3) do L4H3 (17 m3).

Zobacz też: Opel Movano C bliźniakiem Fiata Ducato – kolejny klon z fabryki SEVEL

Kabina Movano C jest dobrze znana użytkownikom Fiata Ducato, Citroena Jumpera czy Peugeota Boxera. To projekt bazujący na tym zaprezentowanym w… 2006 roku.

Ze swojej strony mogę stwierdzić, że obszerna kabina dotychczas oferowanego busa Opla zostałą zastąpiona na mniejszą z znaną Ducato/Jumpera/Boxera.

W ramach oszczędności projektanci pod nadzorem księgowych pozwolili sobie tylko na zmianę logotypu na kierownicy i kilku innych mało wyróżniających Movano zmianach w kabinie.

Opel Movano 2021 otrzymał jednostki napędowe znane dotychczas z koncernu PSA o pojemności 2.2, które występują w wersjach 120 KM/300 Nm, 140 KM/340 Nm oraz 165 KM/370 Nm.

Zobacz też: Peugeot Boxer 2019 – silnik 2.2 BlueHDi oraz nowi asystenci

Litowo-jonowe akumulatory Movano-e ładuje się poprzez gniazdo umieszczone przy drzwiach kierowcy.

Z 4-cylindrowymi turbodieslami zblokowano manualne 6-biegowe manualne skrzynie. W ofercie pojawi się także w pełni elektryczny Movano-e z silnikiem o mocy 122 KM i momentem obrotowym dochodzącym do 260 Nm.

Bezemisyjne Movano-e ma oferować zasięgi do 117 kilometrów przy mniejszej baterii 37 kWh albo 224 km przy większym zestawie 70 kWh (dane według cyklu WLTP).

Odziedziczony również z Jumpera i Boxera elektryczny zestaw napędowy można ładować z domowego gniazdka 230V, poprzez stacje Wall Box o mocy 22 kW do 50 kW przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki.

Zobacz też: Fiat Ducato 2021 z nowymi silnikami Multijet3 2184 ccm

Najprawdopodobniej scenariusz na dostawcze czworaczki z koncernu Stellantis jest taki, że we Włoszech dalej będzie produkowany Fiat Ducato z silnikiem o pojemności 2184 ccm a w nowej fabryce w Gliwicach wyjeżdżać będą od II kwartału 2022 roku Jumpery, Boxery i Movano z jednostkami z PSA. Ale oczywiście to tylko moje domysły.

Źródło zdjęć: Opel

Komentarze