Reklama

Pakiet mobilności 2022 dla busów: kogo nie dotyczy?

Pakiet mobilności 2022 dla busów: kogo nie dotyczy?

Aby doprecyzować jednak punkt 1. trzeba dodać, że nowe wymagania dotyczą pojedynczych pojazdów lub zespołu pojazdów (bus+przyczepa) z DMC od 2500 do 3500 kg.

Oznacza to, że np. mój Żuk A07, który ma DMC 2500 kg jest idealnym (przynajmniej w teorii) kandydatem na „eksportówkę” 😉 Wtedy można dalej, tak jak to miało miejsce przez lata wykonywać „przerzuty” po UE.

Reklama

3. Niezarobkowy, prywatny przewóz busem

W rozporządzeniu (UE) 2020/1055 przeczytać można, że „każdy przewóz drogowy inny niż przewóz zarobkowy lub na własny rachunek, za który nie otrzymuje się bezpośredniego ani pośredniego wynagrodzenia i który nie generuje
bezpośrednio, ani pośrednio żadnego dochodu dla kierowcy pojazdu, ani nikogo innego oraz który nie ma związku z działalnością zawodową, uznaje się za przewóz wyłącznie w celach niezarobkowych.”

Zobacz też: Licencja i tachograf na busy powyżej 2500 kg DMC przegłosowane!

Czyli, jeżeli jadę własną autolawetą z kupionym w Holandii autem i mam dowód zakupu tego pojazdu, to jest to niezarobkowy przewóz. Dokładnie taka sama sytuacja ma miejsce w przypadku jazdy kamperem a nawet busa z przyczepą kempingową – to nie jest międzynarodowy ZAROBKOWY transport drogowy rzeczy.

4. Zaświadczenie na międzynarodowe przewozy drogowe na potrzeby własne

Jeżeli prowadzisz firmę produkującą meble i chcesz te meble przewozić z Polski np. Czech to potrzebne jest zaświadczenie wydawane przez Biuro do spraw Transportu Międzynarodowego działające przy Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego. Dla każdego busa z przyczepą (powyżej 3500 kg DMCZ) trzeba mieć osobny wypis z zaświadczenia.

Podziel się: