Reklama

Test: Volkswagen Multivan 6.1 – cyfrowa rewolucja? (wideo, zdjęcia)

Test: Volkswagen Multivan 6.1 – cyfrowa rewolucja? (wideo, zdjęcia)

Jeżeli chcielibyśmy Multivana L2 rozstawem osi 3400 mm (długość całkowita nadwozia 5304 mm), musimy zadowolić się Multivanem z pakietem Comfortline.

199 KM i 450 Nm kontra 2421 kg masy własnej

Z najmocniejszym 199-konnym wariantem 2-litrowej jednostki standardowo zblokowana jest automatyczna skrzynia DSG.

Po ostatnim faceliftingu cała gama jednostek napędowych T 6.1 opiera się wyłącznie na wysokoprężnym silniku o pojemności 1968 ccm.

Reklama

Ten rzędowy 4-cylindrowy motor występuje w 3 wariantach mocy: od 110 KM, poprzez 150 KM do 199 KM.

Testowy egzemplarz napędzał topowy silnik Diesla, który dysponuje maksymalnym momentem obrotowym dochodzącym do 450 Nm w zakresie od 1400 do 2400 obr./min.

Zblokowany z dwusprzęgłową 7-stopniową przekładnią DSG motor gwarantuje odpowiednie osiągi nawet z kompletem pasażerów, chociaż ostro traktowany potrafi być nieco głośny.

Napęd 4MOTION bazuje na układzie Haldex V generacji, który poprzez elektryczną pompę obsługuje w zależności od potrzeb sprzęgło wielopłytkowe przy tylnej osi Multivana.

Natomiast traktowany łagodnie potrafi odwdzięczyć się umiarkowanym apetytem na olej napędowy.

Podczas testu średnie spalanie oscylowało w granicach 9,5 litra na „setkę”, co uznać trzeba za bardzo dobry wynik.

Zwłaszcza, że prezentowany egzemplarz posiadał układ 4MOTION, który stale przekazuje na tylną oś 10% momentu obrotowego, a w razie potrzeby potrafi chwilowo zblokować napęd przekazując po równo moc na każde z kół.

Na koniec dodam, że Multivan na pusto ważył ponad 2421 kg, a więc całkiem sporo.

Cennik i wyposażenie

Volkswagen Multivan 6.1 2.0 TDI 110 KM z 5-biegową manualną skrzynią i pakietem Trendline oraz z bazowym rozstawem osi wyceniony został na 135 140 zł netto/166 222 zł brutto.

W tej cenie otrzymamy auto wyposażone m.in. w prawe przesuwne drzwi, 16-calowe obręcze ze stali, asystenta bocznego wiatru Cross Wind Assist, system powiadamiania ratunkowego eCall, system audio z 4 głośnikami czy półautomatyczną klimatyzację.

Podziel się: