Jeżeli chcielibyśmy Multivana L2 rozstawem osi 3400 mm (długość całkowita nadwozia 5304 mm), musimy zadowolić się Multivanem z pakietem Comfortline.
199 KM i 450 Nm kontra 2421 kg masy własnej
Po ostatnim faceliftingu cała gama jednostek napędowych T 6.1 opiera się wyłącznie na wysokoprężnym silniku o pojemności 1968 ccm.
Ten rzędowy 4-cylindrowy motor występuje w 3 wariantach mocy: od 110 KM, poprzez 150 KM do 199 KM.
Testowy egzemplarz napędzał topowy silnik Diesla, który dysponuje maksymalnym momentem obrotowym dochodzącym do 450 Nm w zakresie od 1400 do 2400 obr./min.
Zblokowany z dwusprzęgłową 7-stopniową przekładnią DSG motor gwarantuje odpowiednie osiągi nawet z kompletem pasażerów, chociaż ostro traktowany potrafi być nieco głośny.
Natomiast traktowany łagodnie potrafi odwdzięczyć się umiarkowanym apetytem na olej napędowy.
Podczas testu średnie spalanie oscylowało w granicach 9,5 litra na „setkę”, co uznać trzeba za bardzo dobry wynik.
Zwłaszcza, że prezentowany egzemplarz posiadał układ 4MOTION, który stale przekazuje na tylną oś 10% momentu obrotowego, a w razie potrzeby potrafi chwilowo zblokować napęd przekazując po równo moc na każde z kół.
Na koniec dodam, że Multivan na pusto ważył ponad 2421 kg, a więc całkiem sporo.
Cennik i wyposażenie
Volkswagen Multivan 6.1 2.0 TDI 110 KM z 5-biegową manualną skrzynią i pakietem Trendline oraz z bazowym rozstawem osi wyceniony został na 135 140 zł netto/166 222 zł brutto.
W tej cenie otrzymamy auto wyposażone m.in. w prawe przesuwne drzwi, 16-calowe obręcze ze stali, asystenta bocznego wiatru Cross Wind Assist, system powiadamiania ratunkowego eCall, system audio z 4 głośnikami czy półautomatyczną klimatyzację.