Bezemisyjny i zarazem w pełni elektryczny Ford Transit w seryjnej produkcji od 2021 roku – jeżdżący prototyp już został zaprezentowany.
W planach Forda jest wprowadzenie do swojej oferty lekkich aut użytkowych wersje z napędem hybrydowym, ale też i auta w pełni elektryczne.
Zobacz też: Gotowe zabudowy Auto Galeria na podwoziu Forda Transita
Wiadomo już, że Ford Transit Custom pod koniec 2019 roku pojawi się w odmianie Plug-In Hybrid z 3-cylindrowym silnikiem 1.0 EcoBoost służącym za generator prądu doładowujący akumulator o pojemności 13,6 kWh.
Na energii skumulowanej w akumulatorach Transita Customa PHEV przejechać można do 50 kilometrów, a przy wspomaganiu baterii silnikiem benzynowym do 500 kilometrów.
Zobacz też: Ford Transit Custom z silnikiem 2.0 EcoBlue o mocy 185 KM
W połowie 2019 roku Ford wprowadzić ma do swojej oferty tzw. odmiany Mild Hybrid dla Transita, Transita Custom oraz Tourneo Custom z 48-woltową instalacją elektryczną z litowo-jonowym akumulatorem wspomagającym 2-litrowego turbodiesla. Dzięki temu zużycie paliwa spaść ma o około 3%.
Teraz też potwierdzono oficjalnie, że w 2021 roku pojawi się w pełni elektryczny Transit.
Największy z gamy dostawczych Fordów napędzany będzie wyłącznie silnikiem elektrycznym. Samochód pojawi się w wielu wersjach nadwoziowych, w tym jako podwozie do zabudowy.
Warto wiedzieć, że już od 9 października 2018 roku w niemieckich zakładach Forda w Kolonii odbywa się końcowy montaż elektrycznego Transita na zlecenie Deutsche Post DHL Group.
Zobacz też: Iveco Daily 2019 – silniki, dane techniczne i wyposażenie
Elektryczny Transit, który oficjalnie nazywa się StreetScooter WORK XL, ma 4250 kg DMC (specjalne unijne przepisy wprowadzone w Niemczech pozwalają prowadzić takie auta z kategorią prawa jazdy B).
StreetScooter WORK XL napędzany jest przez elektryczny silnik o mocy 122 KM i maksymalnym momencie obrotowym dochodzącym do 276 Nm. Według oficjalnych danych StreetScooter WORK XL w barwach Deutsche Post DHL Group ma mieć zasięg do 200 kilometrów.
Źródło zdjęć: Ford