Reklama

Test: Jeep Gladiator – jedyny taki pick-up (wideo, zdjęcia)

Test: Jeep Gladiator – jedyny taki pick-up (wideo, zdjęcia)
W porównaniu do 4-drzwiowego Wranglera, rama Gladiatora aż jest o 78,7 cm dłuższa a rozstaw osi został powiększony o 49,2 cm.

O ile zdolności terenowych nie można Gladiatorowi odmówić, ale jego cena raczej będzie mało konkurencyjna dla innych modeli typu Isuzu D-Max, Nissan L200 czy wspomniany już Ford Ranger.

Wracając do nadwozia, to długość całkowita auta wynosi aż 5591 mm, przy 1894 mm szerokości i wysokości 1843/1905 mm (w zależności od zastosowanego dachu Hard Top/Soft Top).

Reklama

Oznacza, to, że w mieście nie będzie czasem gdzie zaparkować w i w terenie niemałe gabaryty nie pozwolą nam przemknąć między brzózkami.

Zobacz też: Ford Ranger na rynku od 2023 roku – 3.0 V6 także w Polsce

Z drugiej strony jest też i korzyść ze sporego rozstawu osi wynoszącego 3488 mm – o ile miejsca na przednich miejscach jest mniej więcej tyle, co w konkurencyjnych 1-tonowych pick-upach, to na tylnej kanapie pasażerowie mają rekordową ilość przestrzeni na nogi.

Jeep Gladiator w wersji Overland jest bardzo bogato wyposażony m.in. w adaptacyjny tempomat czy centralny dotykowy wyświetlacz Uconnect o przekątnej 8,4 cala.

Pod względem użytych materiałów, jak i jakość wykonania Jeep chyba nie ma sobie równych – jest naprawdę dobrze, zwłaszcza jak na zbudowanego na stalowej ramie pick-upa.

Do tego mamy tutaj np. automatyczną 2-strefową klimatyzację, bezkluczykowy dostęp czy skórzaną kierownicę i obszytą tym samym materiałem dźwignię „automatu” oraz hamulca ręcznego.

Gladiator oferuje też coś, czego próżno szukać w innym pick-upie – wystarczy kilkadziesiąt sekund, aby zdjąć panele nad głową kierowcy i pasażera, aby zrobić z niego kabriolet. No dobra, przesadziłem, bardziej nadwozie targa tutaj pasuje.

Jeżeli będziemy mieli przy sobie zestaw narzędzi z bitami typu torx, możemy zdemontować też w całości drzwi oraz tylną część dachu. Zresztą pod tylną kanapą znajdują się kolejne schowki, które pomieszczą sporo narzędzi i innych akcesoriów.

Ładowność, uciąg na haku i wymiary paki

Wewnętrzna strona skrzyni pokryta została natryskową powłoką ochronną – to standard w wersji Overland.

Przy zamkniętej burcie mamy do dyspozycji skrzynię o długości 1531 mm oraz 2067 mm, jeżeli pozostawimy ją otwartą.

W najszerszym miejscu ładownia Gladiatora ma 1442 mm, jednak pomiędzy nadkolami wychodzącymi w podłogę to już tylko 1137 mm szerokości, a więc na długość europaleta nie wejdzie.

Jeep Gladiator ma DMC na poziomie 2925 kg, co przy masie własnej (według dowodu rejestracyjnego) 2412 kg oznacza tylko 513 kg ładowności…

Podziel się: